W artykule skoncentrowano się na omówieniu potrzeby uwzględniania w zasadach wynagradzania pracowników sprzedaży ich prawdziwego wpływu na poziom zysku osiąganego przez przedsiębiorstwo. Zazwyczaj jest on większy niż to się wydaje na pierwszy rzut oka, o czym świadczą trzy krótkie, zaprezentowane na wstępie historie. Następnie uwagę poświęcono zasadności dokładnej analizy procesu sprzedaży i włączeniu do systemu płac konsekwencji wszystkich decyzji, podejmowanych przez zatrudnionych. W drugiej części tekstu przedstawiono metodę stworzenia prostego, bazującego na prowizji systemu, który wynagradza za pracowników za ich własne wysiłki, a nie wzrost sprzedaży wynikający z ponoszonych przez firmę nakładów na usprawnienie działalności i uatrakcyjnienie oferty. Artykuł zawiera 1 tabelę.
Grzegorz Spólnik
Materiał dostępny
dla zalogowanych użytkowników premium.
Wykup dostęp premium portalu wynagrodzenia.pl
- poznaj strefę premium poprzez dostęp testowy,
- sprawdź jakie korzyści otrzymują użytkownicy premium,
- wybierz opcję dopasowaną do Twoich potrzeb.
Dowiedz się więcej
Możesz za darmo przeczytać ten artykuł po dokonaniu pełnej rejstracji.
Zarejestruj się
Chcesz na bieżąco śledzić najnowsze informacje o wynagrodzeniach?
Zapisz się do newslettera!
Przypominamy, że zgodnie z pkt 2.6 - 2.7 regulaminu kopiowanie, przetwarzanie i wykorzystywanie tekstów oraz danych portalu w innych celach niż do użytku osobistego wymaga pisemnej zgody redakcji.
Wynagrodzenie brutto - ile to jest netto?
Wszystkie podane w artykule stawki wynagrodzeń są kwotami brutto. Zawierają potrącane od pensji składki na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne oraz zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych. Kalkulator brutto - netto pozwala na szybkie przeliczenie podanych stawek na pensję, którą pracownik otrzyma "na rękę".