Mediana płac w działach obsługi klienta wyniosła 4 075 PLN. 25% najniżej wynagradzanych pracowników tych działów zarabiało mniej niż 3 200 PLN, a 25% najwyżej wynagradzanych więcej niż 5 500 PLN. A 10% najwyżej wynagradzanych zarabiało więcej niż 7 896 PLN. Mediana płac kobiet w działach obsługi klienta wyniosła 3 820 PLN, natomiast mężczyzn 4 457 PLN.
Wynagrodzenia w działach obsługi klienta w 2020 roku (brutto w PLN)
Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2020 roku
Najwyższe płace w działach obsługi klienta otrzymywali pracownicy z województwa mazowieckiego – 4 800 PLN. Różnice w płacach w różnych województwach wyniosły maksymalnie 1 658 PLN. Zdecydowanie więcej zarabiali pracownicy tych działów w samej Warszawie. Mediana ich zarobków wyniosła 5 094 PLN.
Mediany wynagrodzeń
w działach obsługi klienta w wybranych województwach w 2020 roku (brutto w PLN)
Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2020 roku
Według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń dyrektorzy w działach obsługi klienta zarabiali 12 900 PLN. Kierownicy od 5 094 do 8 000 PLN. Natomiast specjaliści od 3 800 PLN do 5 094 PLN. Najmniej zarabiali pracownicy szeregowi – 3 311 PLN.
Mediany wynagrodzeń pracowników w działach obsługi klienta
na różnych szczeblach organizacji w 2020 roku (brutto w PLN)
Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2020 roku
Najwyższe płace otrzymywali pracownicy z najdłuższym stażem pracy – 4 661 PLN. Pracownicy na początku kariery zarabiali o 1 200 PLN mniej. Mediana ich płac to 3 400 PLN.
Mediany wynagrodzeń pracowników działów obsługi klienta
z różnym stażem pracy w 2020 roku (brutto w PLN)
Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2020 roku
W poniższej tabeli zaprezentowane zostały wynagrodzenia całkowite w działach obsługi klienta na wybranych stanowiskach. Więcej danych dotyczących zarobków na stanowiskach znajdą Państwo w
Mojej Płacy. A jeśli potrzebują Państwo bardziej szczegółowych analiz, zapraszamy do
Zarobków na stanowiskach.
Wynagrodzenia pracowników działów obsługi klienta na wybranych stanowiskach w 2020 roku (brutto w PLN)
stanowisko
|
próba
|
25%
zarabiało mniej niż
|
mediana
|
25%
zarabiało więcej niż
|
kierownik zespołu (Team Leader)
|
118
|
5 013
|
7 100
|
8 672
|
kierownik ds. obsługi klienta
|
74
|
4 424
|
5 765
|
7 910
|
specjalista ds. handlowych
|
223
|
3 900
|
4 800
|
6 000
|
specjalista ds. obsługi klienta
|
407
|
3 500
|
4 200
|
5 094
|
specjalista ds. wsparcia sprzedaży
|
107
|
3 820
|
4 200
|
5 161
|
doradca klienta indywidualnego
|
417
|
3 200
|
3 800
|
4 500
|
konsultant call center
|
80
|
3 000
|
3 633
|
4 645
|
asystent w dziale obsługi klienta
|
117
|
3 100
|
3 620
|
4 270
|
asystent ds. sprzedaży
|
73
|
3 000
|
3 600
|
4 453
|
sprzedawca
|
385
|
2 800
|
3 184
|
3 700
|
Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2020 roku
Informacje o badaniu: W 2020 roku w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń (OBW) uczestniczyły 118 767 osoby. Z czego 58% stanowili mężczyźni, 70% osób ma wyższe wykształcenie, 54% mieszka w dużych miastach (powyżej 100 000 mieszkańców), 46% badanych pracuje w dużej lub wielkiej firmie (powyżej 250 pracowników), 82% pracuje w firmach prywatnych, a 50% badanych ma staż pracy krótszy niż 8 lat.
Jeżeli są Państwo zainteresowani zamówieniem szczegółowego raportu na temat wynagrodzeń na konkretnym stanowisku, w konkretnym regionie, wybranej branży czy grupie zawodowej zapraszamy do złożenia
zamówienia.
Zapraszamy do uczestnictwa w tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń.
Ankietę do badania można znaleźć
tutaj.