W pierwszej kolejności PPK udostępnią swoim pracownikom firmy zatrudniające co najmniej 250 osób. Pozostałe przedsiębiorstwa będą włączane do programu stopniowo, co pół roku – aż do stycznia 2021 r. Pełny harmonogram wdrożenia PPK można zobaczyć
tutaj.
Wyzwaniem dla pracodawców będzie proces pełnej obsługi PPK. Na pracodawcach spoczywa m.in. obowiązek przygotowania bazy osób zatrudnionych, zarówno uczestników PPK jak i osób które rezygnują z programu, a następnie przekazania tych danych do wybranej instytucji zarządzającej PPK.
Który program wybrać do obsługi PPK?
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pracodawców
ESALIENS TFI SA przygotował specjalną aplikację, która pozwala obsłużyć wszystkich pracowników, a nie tylko osoby, które planują uczestniczyć w PPK. Jest to
Portal myPPK, który umożliwia intuicyjną i szybką obsługę, z zapewnieniem wysokiej jakości danych. Jest to nowatorskie rozwiązanie przygotowane wyłącznie dla klientów ESALIENS TFI SA. Korzystając z myPPK pracodawca nie musi dokonywać aktualizacji obecnego systemu kadrowo-płacowego.
W czym Portal myPPK jest lepszy od innych?
To co istotne, to fakt, że obowiązki ustawowe dotyczą pracodawców w pełnym zakresie wobec wszystkich osób zatrudnionych. Te obowiązki nie są realizowane przez standardowe systemy kadrowe i aplikacje instytucji finansowych, na przykład wobec osób, które nie przystąpią do PPK lub rezygnują z uczestnictwa w PPK. I właśnie tutaj z pomocą przychodzi Portal myPPK.
Portal myPPK jest dostępny nie tylko dla pracodawcy ale również dla pracowników, dzięki czemu pracodawca może w łatwy sposób
zgromadzić całą dokumentację osób zatrudnionych do PPK. Logując się do portalu pracownik ma możliwość samodzielnego:
- uzupełnienia danych osobowych – co gwarantuje ich aktualność;
- wyboru i uzupełnienia wybranego formularza deklaracji PPK (przystąpienie dla osób 55-70 lat, dodatkowa składka, obniżenie składki podstawowej);
- złożenia rezygnacji z PPK.
Dzięki takiej formule pracodawca w szybki i wygodny sposób może
przygotować listę uczestników PPK i na bieżąco
monitorować proces przystąpienia pracowników do PPK. Aplikacja pozwala na
uniknięcie ewentualnych błędów takich jak pominięcie wniosku pracownika w przedziale wiekowym 55-70 o zawarcie umowy, wniosku o odprowadzenie składki dodatkowej finansowanej przez pracownika lub nieuwzględnienie rezygnacji z PPK. Portal będzie również służył jako
narzędzie komunikacji z pracownikami. Umożliwia bowiem przygotowanie dedykowanych mailingów dotyczących PPK do wszystkich zatrudnionych.