Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Sekretarz 5740 PLN
Elektromonter 6740 PLN
Mechanik autobusów 6870 PLN
Marketing Specialist 7150 PLN
Nauczyciel plastyki 6260 PLN
Pielęgniarz 7930 PLN
Business Analyst 10950 PLN
Media planner 8190 PLN
Doradca klienta 6200 PLN
Operator CNC 6810 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Siatka płac - lista wynagrodzeń, pokazująca różne poziomy płac na różnych stanowiskach w obrębie jednej firmy.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły


Wynagradzanie zdalnych pracowników

Tryb pracy zdalnej zyskuje coraz większe uznanie wśród pracowników, jak i kadr kierowniczych. Przejście na nowy system wiąże się jednak z nowymi wyzwaniami. Głównym z nich jest metoda, jaką powinniśmy wybrać przy wynagradzaniu takich pracowników. czytaj więcej Data publikacji: 21.12.2021 Autor: Mikołaj Pecold

Trendy well-being w miejscach pracy na 2021 rok

Niniejszy artykuł stanowi podsumowanie raportu „Workplace Well-Being Trends” wydanego w kwietniu 2021 roku przez WorldatWork. czytaj więcej Data publikacji: 21.12.2021 Autor: Bartłomiej Mielniczek

Cztery dni warte pięciu - produktywność pracowników

Ostatnimi czasy coraz bardziej popularna jest idea skrócenia 5-dniowego tygodnia pracy do 4 dni. Koncepcja ta nie jest czymś szczególnie nowatorskim. W okresie międzywojennym wielu pracodawców używała jako standardu 50-godzinowego tygodnia pracy. Henry Ford zdecydował się w 1924 roku na skrócenie tego czasu do 40 godzin i przejściu z 6 dniowego trybu pracy na 5 dniowy. czytaj więcej Data publikacji: 13.12.2021 Autor: Mikołaj Pecold

Jak analizować strukturę wynagrodzeń? - odchylenie standardowe jako wskaźnik rozproszenia w analityce wynagrodzeń

czytaj więcej Data publikacji: 06.12.2021 Autor: dr Konrad Kulikowski

Odchylenie standardowe – praktyczne przykłady wykorzystania w premiowaniu i wynagradzaniu

W poprzednich artykułach zwracaliśmy uwagę, jak ważne jest, by w analityce wynagrodzeń nie polegać jedynie na wskaźnikach tendencji centralnej, takich jak średnia czy mediana, ale by zwracać także uwagę na miary rozproszenia (APA, 2012; Manikandan, 2011). Jako przykład takiej miary omówiliśmy odchylenie standardowe, dzięki któremu możemy dowiedzieć się, jak silnie wynagrodzenia skupiają się dookoła średniej arytmetycznej. Im odchylenie standardowe większe, tym rozproszenie wynagrodzeń dookoła średniej większe, natomiast im odchylenie niższe, tym wynagrodzenia skupione bliżej średniej. Dlatego jeśli porównujemy różne zespoły czy grupy pracowników pod względem średniego wynagrodzenia, to dzięki odchyleniu standardowemu możemy także uwzględnić w analizie strukturę wynagrodzeń. czytaj więcej Data publikacji: 06.12.2021 Autor: dr Konrad Kulikowski

Jakie powinny być cele systemu wynagradzania? – mierzalne!

Mierz to, co jest mierzalne i uczyń mierzalnym to, co takim nie jest. Galileusz
Skuteczne wynagradzanie to takie, które prowadzi do osiągania celów stawianych przed systemem wynagradzania. Jakie są jednak cele systemu wynagradzania? Na to pytanie nie tak łatwo udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Tymczasem w kontekście analityki wynagrodzeń ustalenie mierzalnych celów wynagradzania jest krytycznie ważne. Analityka wynagrodzeń nie pomoże nam osiągnąć celów stawianych przed systemem wynagradzania, jeśli nie wiemy jakie to cele. czytaj więcej Data publikacji: 29.11.2021 Autor: dr Konrad Kulikowski

Nowe narzędzia nagradzania w koncepcji Total Rewards

Celem artykułu jest porównanie pierwszej wersji koncepcji Total Rewards z 2007 roku, z jej najnowszą wersją z 2020 roku. czytaj więcej Data publikacji: 22.11.2021 Autor: Aleksandra Petryka – Fijałkiewicz
Autor: Magdalena Wiśniewska

Jak analityka wynagrodzeń pomaga realizować cele systemu wynagradzania?

W poprzednim tekście zwracaliśmy uwagę, że mimo iż nadrzędny cel systemu wynagradzania, jakim jest przyczynianie się do generowania zysków, jest zwykle wspólny dla wszystkich organizacji biznesowych, to już szczegółowe cele wynagradzania mogą być bardzo różne w różnych firmach i branżach. Ustaliliśmy już, że pierwszym krokiem analityki wynagrodzeń musi być odejście od sloganów o „podnoszeniu motywacji” oraz „zwiększaniu efektywności” i konkretne ustalanie tego, jakie są mierzalne cele wynagradzania. czytaj więcej Data publikacji: 22.11.2021 Autor: dr Konrad Kulikowski

Pułapki wynagradzania - dane ilościowe vs. jakościowe

Zajmując się zawodowo wynagrodzeniami często zapominamy, że mamy do czynienia z bardzo złożonymi zależnościami pomiędzy różnymi grupami zmiennych. Z punktu widzenia pracodawcy wynagrodzenia to głównie pieniądze, czyli łatwe i proste do policzenia dane. Na co dzień mamy poczucie, że tak jak dobrze rozumiemy zasady rozliczeń finansowych, równie dobrze rozumiemy czynniki decydujące o zachowaniach odbiorców tych pieniędzy. Nic bardziej mylnego. Po stronie odbiorcy płac mamy do czynienia ze złożonym zespołem zmiennych psychologicznych, które są bardzo trudne, a często niemożliwe, do mierzenia. Zrozumienie natury ludzkiej czy decyzji podejmowanych przez pracowników jest, i pewnie przez długie lata będzie, jednym z największych wyzwań ludzkości, o czym warto pamiętać w procesach nagradzania. czytaj więcej Data publikacji: 15.11.2021 Autor: Kazimierz Sedlak

Perspektywa 30 lat doradztwa płacowego w Polsce w oczach p. Zbigniewa Dudzińskiego, byłego Associate Client Partner w Korn Ferry

czytaj więcej Data publikacji: 08.11.2021 Autor: Kazimierz Sedlak
Krakowskie Forum Wynagrodzeń