Artykuł przybliża system wynagradzania pewnej angielskiej firmy reklamowej. Firma ta zajmuje się wydawaniem i rozprowadzaniem katalogów reklamowych, w których ogłoszenia wykupują przedsiębiorstwa działające w Londynie. System wynagradzania opisywanej firmy składa się z płacy stałej, odpowiednio naliczanych prowizji oraz bodźców pozapłacowych. Najciekawszy jednak jest specyficzny system premiowania handlowców, polegający na organizowaniu dla nich niekonwencjonalnych konkursów (np. analogie do turnieju golfowego, meczu piłkarskiego i inne).
Artykuł opisuje składniki wynagrodzenia handlowców, ze szczególnym uwzględnieniem niecodziennych konkursów. Jak się okazuje taki oryginalny sposób wynagradzania przyniósł firmie wymierne rezultaty. Warto więc zwrócić na niego uwagę i poszukać inspiracji do doskonalenia własnych systemów wynagradzania.
czytaj więcej
Data publikacji:
20.03.2007
Autor: Ewa Jankowska
O tym, jak ważna dla firmy jest praca sprzedawców nie trzeba nikogo przekonywać. To od ich wysiłków i skutecznego działania w dużej mierze zależy jej kondycja i przyszłość. We współczesnych zmiennych warunkach rynkowych determinowanych przez globalizację i postęp technologiczny, prawdziwym wyzwaniem staje się skuteczna motywacja i inspirowanie do działania. Specyfika tego zawodu wymaga zastosowania wielu powiązanych ze sobą metod i rozwiązań. Niniejszy artykuł prezentuje podstawowe zasady motywowania handlowców oraz kilka sprawdzonych sposobów na to, jak zwiększać morale pracowników.
czytaj więcej
Data publikacji:
20.03.2007
Autor: Arkadiusz Koperek
Artykuł traktuje o tendencjach w wynagrodzeniach na świecie w 2007 roku. Jest to przegląd przez wszystkie kontynenty, zawierający informacje o dynamice wynagrodzeń w ok. 60 krajach świata. Tekst zawiera informacje ogólne, ze względu na poszczególne państwa, jak i z uwzględnieniem prognoz wynagrodzeń w najszybciej rozwijających się branżach, jak: produkcja oprogramowania, sprzętu komputerowego, badania i rozwój, biotechnologia, IT i usługi techniczne, telekomunikacja oraz e-biznes. Prognozy podzielone są na poszczególne działy: operacyjny, sprzedaży i techniczny. Wydzielony jest także najwyższy szczebel zarządzania. Dane prócz dynamiki zawierają odsetek firm nie zakładających żadnych podwyżek. Artykuł zawiera 15 tabel.
czytaj więcej
Data publikacji:
06.03.2007
Autor: Michał Skierski
Współczesne przedsiębiorstwa w coraz większym stopniu uzależnione są od pracy informatyków, programistów czy administratorów sieci. Specyfika ich pracy, a także pewne charakterystyczne cechy osobowości powodują, że tradycyjne podejście do motywacji jest w przypadku tej grupy zawodowej bardzo nieadekwatne. Co więcej, nieumiejętne próby wzbudzania w nich zaangażowania w wykonywane obowiązki czy podniesienia morale mogą przynieść zupełnie odwrotny skutek. Jak zatem skutecznie motywować specjalistów do spraw nowoczesnych technologii? Sposobów na to jest kilka.
czytaj więcej
Data publikacji:
09.01.2007
Autor: Arkadiusz Koperek
W artykule znajdą Państwo syntetyczne omówienie tych czynników, które wpływają na skuteczność systemu motywacyjnego. Często popełniane błędy wynikają z konfliktu pomiędzy stosowanymi bodźcami motywacyjnymi a prawdziwymi potrzebami. Skłania to do refleksji nad tym, w jaki sposób można ich uniknąć. Co należy wziąć pod uwagę przy budowaniu systemu motywacyjnego? Zrozumienie tego może pomóc w dostosowaniu możliwych do wykorzystania narzędzi motywacyjnych do specyfiki własnej firmy. Efektywny system motywacyjny powinien być bowiem adekwatny do sytuacji pracowników, dostosowany do warunków przedsiębiorstwa i jego otoczenia zewnętrznego. Kompleksowe podejście do motywacji pracowników pozwoli zmaksymalizować zysk, który przynoszą firmie osoby zaangażowane i zadowolone z pracy.
czytaj więcej
Data publikacji:
09.01.2007
Autor: Katarzyna Jaśko
Artykuł jest drugą częścią cyklu o klasycznych systemach wynagrodzeń. Jego tematem jest agresywny model wynagradzania. Oprócz analizy samego systemu dodatkowo w artykule scharakteryzowane zostały poszczególne rodzaje składników wynagrodzeń. Podstawowymi zasadami tego modelu jest akcent na osiągnięcia jednostki i połączenie płacy z wynikami. Dominuje on w organizacjach amerykańskich i anglosaskich. W modelu tym istotną rolę pełnią ruchome składniki wynagrodzenia (uzależnione od efektów oraz wynagrodzenia odroczone). Model ten najbardziej optymalny jest dla pracowników pracujących w dziale sprzedaży. Zapewnia on bowiem wysoki poziom motywacji handlowców, a co za tym idzie generuje wysoki poziom ich osiągnięć. System ten bardzo wysoko gratyfikuje menedżerów. Według jego zasad, to właśnie kadra najwyższego szczebla determinuje sukces firmy.
czytaj więcej
Data publikacji:
09.01.2007
Autor: Justyna Masłyk
Zysk wielu firm w dużym stopniu zależy od zadowolenia klientów. Bardzo dobrym rozwiązaniem w tym przypadku jest wprowadzenie systemu wynagrodzeń z częścią zmienną uzależnioną od poziomu satysfakcji klienta. Jest on bardzo efektywny, lecz jednocześnie przy jego wprowadzaniu firmy często popełniają szereg podstawowych błędów. Artykuł dokładnie opisuje tego rodzaju systemy oraz proces ich wprowadzania w przedsiębiorstwach. Wypunktowuje także najczęstsze przyczyny powstawania błędów oraz ich naturę. Opierając się na przykładzie Galerii Centrum Sp. z o.o., analizuje problemy przy projektowaniu systemu wynagrodzeń z premią za jakość obsługi klienta.
czytaj więcej
Data publikacji:
09.01.2007
Autor: Marzena Jakubiec
W artykule przedstawiono zasady wynagradzania pracowników i menedżerów w firmie IBM (Internationals Business Machines). Scharakteryzowano metody wynagradzania oraz rodzaje świadczeń dodatkowych, przysługujących pracownikom wszystkich oddziałów firmy na całym świecie. Podano przykładowe stawki wynagrodzenia w IBM w Stanach Zjednoczonych oraz w Wielkiej Brytanii. Menedżer ds. sprzedaży w amerykańskim oddziale zarabia rocznie 140 000 dolarów. Średnie roczne wynagrodzenie pracownika brytyjskiego IBM z oddziałem w Anglii wynosi 40 001 funtów, zaś w Walii 39 201 funtów. Prezes zarządu IBM w 2005 roku uzyskał wynagrodzenie podstawowe w wysokości 1 600 000 dolarów.
czytaj więcej
Data publikacji:
27.12.2006
Autor: Agnieszka Szwedo
Artykuł jest pierwszą częścią cyklu teoretycznego o klasycznych systemach wynagrodzania, które dawały i nadal dają podstawę do budowania polityki płac w firmach. Wśród nich wyróżniamy system równościowy, agresywny oraz solidarnościowy. Równościowy system wynagrodzeń, który jest przedmiotem tego opracowania, to system oparty o model zarządzania paternalistyczno-partypacyjnego. Często stosowany w państwach azjatyckich, które kultywują takim wartościom jak praca, honor, lojalność. W artykule określono zasady systemu równościowego oraz przeanalizowano jego słabe i mocne strony. Szeroko opisany został przypadek modelowego kraju wykorzystującego równościowe zasady płacenia – Japonii.
czytaj więcej
Data publikacji:
27.12.2006
Autor: Justyna Masłyk-Broniek
Artykuł jest analizą praktyk wynagrodzeń w call center w USA i w Indiach. Analizowane są wynagrodzenia w call center różnych rodzajów oraz z różnych branż. Przytaczane są przykłady na motywowanie pozafinansowe, stosowane w firmach. Artykuł opisuje także różnice w sposobie zarządzania oraz wynagradzania w call center wymagających wysokich i niskich kwalifikacji. Analiza obejmuje też to, jaka część wynagrodzenia jest zależna od osiągnięć. W przypadku Indii, artykuł opisuje też różnice w wynagrodzeniach w firmach rodzimych i międzynarodowych.
czytaj więcej
Data publikacji:
27.12.2006
Autor: Marzena Jakubiec