W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń w 2020 roku udział wzięło 4 469 team leaderów lub koordynatorów. 60% ankietowanych stanowili mężczyźni. 26% było w wieku między 31 a 35 lat. 39% miało wykształcenie wyższe magisterskie. 32% pracowało w firmach zatrudniających powyżej 1000 osób. 55% zamieszkiwało miasta powyżej 100 tys. mieszkańców (bez Warszawy).
czytaj więcej
Data publikacji:
06.04.2021
Autor: Jagoda Jurczak
W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń 2020 udział wzięło:
• 738 programistów Java
• 641 programistów .NET
• 345 programistów Javascript
• 303 programistów C/C++
• 232 programistów PHP
Mężczyźni stanowili ponad 90% próby. Większość z nich (ok 60-70%) miała mniej niż 30 lat.
czytaj więcej
Data publikacji:
30.03.2021
Autor: Jagoda Jurczak
CEO koncernu, Arvind Krishna zarobił w 2020 r. w sumie 17 009 682 USD. Z tego ponad 13 mln USD stanowiło wynagrodzenie w formie kapitałowej.
czytaj więcej
Data publikacji:
30.03.2021
Autor: Bartłomiej Mielniczek
Zdarza się tak, że pracodawca chcąc ułatwić pracownikom dojazd do i z pracy, zapewnia im darmowy środek transportu, czy to w postaci bezpłatnych autobusów, czy udostępniając pracownikom samochody służbowe, a w ostatnim czasie w związku z epidemia także taksówkami. Pracodawca ponosi w takich przypadkach koszty, które co do zasady obciążałyby pracowników. Powód ponoszenia tych kosztów może być różny - jest to traktowane jako benefit, ułatwienie dla pracowników, warunek podjęcia zatrudnienia, bądź zapewnienie pracownikom wygody lub bezpieczeństwa. Koszty pracodawcy zmniejszają pasywa pracownika. Stąd zapewnienie bezpłatnego transportu do i z pracy może generować skutki podatkowe i składkowe. Ale nie zawsze tak jest.
czytaj więcej
Data publikacji:
29.03.2021
Autor: Dr Karol Kulig
W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń 2020 udział wzięło 2 642 pracowników zatrudnionych w działach personalnych. Z czego 86% stanowiły kobiety, 66% osoby z wykształceniem wyższym magisterskim, 30% pracowało w firmach zatrudniających 1000 i więcej pracowników, 23% staż pracy był dłuższy niż 16 lat.
czytaj więcej
Data publikacji:
17.03.2021
Autor: Jagoda Jurczak
W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń 2020 udział wzięło 7 053 pracowników z działów obsługi klienta. Z czego 60% stanowiły kobiety, 25% osoby w wieku od 18 do 25 lat, 33% miało wykształcenie średnie lub pomaturalne, 29% pracowało w firmach zatrudniających 1000 i więcej pracowników.
czytaj więcej
Data publikacji:
17.03.2021
Autor: Jagoda Jurczak
W czasie, kiedy większość firm zmaga się z problemami wywołanymi przez pandemię, negocjacje płacowe mogą się wydawać nieracjonalne. Warto jednak pamiętać, że zaistniała sytuacja ukazała nowe możliwości dla pracowników. Jeśli Twoja praca pomaga pracodawcy w ograniczaniu kosztów, zwiększaniu przychodów czy podnoszeniu satysfakcji klientów w tych trudnych czasach nie bój się porozmawiać z szefem o podwyżce lub innych istotnych dla Ciebie korzyściach (takich jak np. elastyczny czas pracy czy benefity)! Pamiętaj, że jeśli tego nie zrobisz, najprawdopodobniej nic dodatkowego nie otrzymasz. Kluczem do sukcesu jest jednak właściwe przygotowanie.
czytaj więcej
Data publikacji:
15.03.2021
Autor: Maria Hajec
Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń (OBW), w 2020 roku najwyżej opłacaną była branża IT. Mediana wynagrodzeń w tej branży wyniosła ponad 7 000 PLN brutto. Wysokie zarobki otrzymywali również pracownicy bankowości (6 813 PLN).
czytaj więcej
Data publikacji:
15.03.2021
Autor: Monika Czepiel
W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń wzięło udział 7 693 osób ze stażem pracy krótszym lub równym rok. Z czego 29% miało wykształcenie średnie lub pomaturalne, 26% wyższe zawodowe (licencjackie lub inżynierskie), 28% pracowało w firmach zatrudniających 1000 i więcej pracowników, a 57% zamieszkiwało miasta powyżej 100 tys. mieszkańców (bez Warszawy).
czytaj więcej
Data publikacji:
15.03.2021
Autor: Jagoda Jurczak
Nierówne, ale sprawiedliwe wynagradzanie – największe wyzwanie HR
Pracownicy, którzy mają przekonanie, iż są sprawiedliwie wynagradzani są bardziej zaangażowani w swoją pracę (Rasch i Szypko, 2013), mają mniej nieobecności i rzadziej poszukują innej pracy (Shaw, Gupta, 2001). Postrzeganie organizacji, w której się pracuje, jako funkcjonującej sprawiedliwie wiąże się z wyższą jakością wypełniania zawodowych obowiązków oraz przejawianiem mniejszej liczby zachowań kontrproduktywnych (Cohen-Charash, Spector, 2001). Sprawiedliwość wynagradzania wpływa jednak nie tylko na jakość pracy, ale ma także znaczenie w kontekście prawnym. Szczególne miejsce, wśród innych obowiązków specjalistów zarządzania ludźmi, zajmuje sprawiedliwość wynagradzania, a to ze względu na fakt, iż niezadowolenie pracowników z warunków płacowych jest jednym z powodów rozpoczęcia sporu zbiorowego z pracodawcą, a w ostateczności nawet strajku. Niesprawiedliwe wynagradzanie jest także, zgodnie z polskim prawem, podstawą do żądania odszkodowań, a w skrajnych przypadkach może być postrzegane jako naruszenie godności czy poniżanie pracownika. Postrzeganie przez pracowników systemu wynagradzania jako sprawiedliwego to fundament, bez którego nie można budować sprawnego działania żadnej organizacji. Dlatego też ukształtowanie systemu wynagrodzeń tak, aby był on postrzegany przez pracowników jako sprawiedliwy, to jedno z największych praktycznych wyzwań HR.
czytaj więcej
Data publikacji:
08.03.2021
Autor: dr Konrad Kulikowski